Deze privacyverklaring regelt de verwerking van persoonsgegevens door Prevencio BV, met maatschappelijke zetel te Antwerpsesteenweg 222, 2950 Kapellen, België, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen met het ondernemingsnummer BE 0801.098.947 (hierna 'Prevencio').
Prevencio respecteert de privacy van haar klanten, medewerkers, leveranciers, sollicitanten en bezoekers van de website en behandelt hun persoonsgegevens steeds in overeenstemming met de geldende wetgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU 2016/679 – 'GDPR').
1. Voor wie geldt deze privacyverklaring?
- Klanten en opdrachtgevers van Prevencio
- Werknemers en sollicitanten
- Leveranciers en dienstverleners
- Bezoekers van onze website
- Andere betrokkenen van wie we persoonsgegevens ontvangen of verwerken
- Deelnemers aan events of trainingen
2. Welke persoonsgegevens verwerken wij?
Wij kunnen de volgende categorieën van persoonsgegevens verzamelen:
Voor klanten en leveranciers:
- Naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer
- Betalings- en facturatiegegevens
Voor sollicitanten:
- Naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer
- Sollicitatiebrief, cv, notities bij gesprekken, evaluaties
- Opleiding, werkervaring, rijbewijs, kledingmaten voor werkkledij
Voor werknemers:
- Bovenstaande gegevens, plus: rijksregisternummer, bankrekening, gezinsgegevens
- Tijdregistratie, e-mail- en internetgebruik (voor intern gebruik)
- Camerabeelden, PBM-gegevens, contactpersoon in nood
Voor websitegebruikers:
- IP-adres, cookiegegevens, browserinformatie
Daarnaast kunnen we ook gegevens verzamelen over het gebruik van bedrijfsvoertuigen, zoals type voertuig, nummerplaat, rijgedrag of verplaatsingsgegevens, enkel voor operationele en administratieve doeleinden. Deze lijst is niet limitatief en kan variëren naargelang de aard van de relatie.
3. Doeleinden en rechtsgronden van de verwerking
Wij verwerken persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
- Klantenbeheer en facturatie (noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst)
- Leveranciersadministratie
- Sollicitatie- en aanwervingsprocessen
- Uitvoering van arbeidsovereenkomsten en personeelsbeheer
- Marketing en communicatie (op basis van toestemming of gerechtvaardigd belang)
- Veiligheid op de werkvloer (op basis van wettelijke verplichting of gerechtvaardigd belang)
Voor camerabewaking binnen bedrijfsgebouwen of op werven beroepen we ons op een gerechtvaardigd belang, namelijk het beschermen van werknemers, bezoekers en bedrijfseigendommen tegen diefstal, fraude of vandalisme.
4. Verstrekken van gegevens aan derden
Uw gegevens kunnen gedeeld worden met:
- Interne medewerkers van Prevencio
- Externe dienstverleners zoals sociaal secretariaat, boekhouder, IT-dienstverleners
- Vervoerders of partners die instaan voor levering of uitvoering van contracten
Enkel indien nodig, en onder contractuele waarborgen voor gegevensbescherming. Deze derden zijn gebonden aan verwerkersovereenkomsten conform artikel 28 van de AVG en mogen uw gegevens uitsluitend verwerken binnen de opdracht van Prevencio.
5. Beveiliging van uw gegevens
Prevencio neemt passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies, misbruik, ongeoorloofde toegang of openbaarmaking. Voorbeelden zijn toegangsbeheer, beveiligde servers en toegangsbeperkingen tot interne gegevens. Alleen bevoegde medewerkers krijgen toegang tot uw persoonsgegevens.
Onze beveiligingsmaatregelen omvatten onder meer:
- Antivirussoftware en firewallbescherming
- Toegangscontrole tot gevoelige data
- Beperking van toegangsrechten per functieprofiel
- Regelmatige beveiligingsaudits en updates
Prevencio verwerkt uw gegevens niet via geautomatiseerde besluitvorming of profilering.
6. Bewaartermijn van uw gegevens
Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld. Wettelijke verplichtingen (bv. boekhoudwetgeving) kunnen specifieke termijnen voorschrijven.
- Klant- en facturatiegegevens: 7 jaar (boekhoudkundige verplichting)
- Sollicitatiegegevens: maximaal 1 jaar, tenzij anders overeengekomen
- Personeelsgegevens: zolang de arbeidsrelatie loopt + wettelijke bewaartermijnen
- Camerabeelden: maximaal 30 dagen, tenzij nodig voor incidentopvolging
Na het verstrijken van de bewaartermijn worden de gegevens veilig verwijderd of geanonimiseerd.
7. Uw rechten
U heeft recht op:
- Inzage in uw gegevens
- Verbetering of aanvulling van onjuiste gegevens
- Verwijdering van uw gegevens ('recht op vergetelheid')
- Beperking van de verwerking
- Bezwaar tegen verwerking (voor direct marketing of bij gerechtvaardigd belang)
- Gegevensoverdraagbaarheid
- Intrekking van eerder gegeven toestemming
U kunt deze rechten uitoefenen door contact op te nemen via office@prevencio.be.
8. Cookies
Onze website gebruikt cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Functionele cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de site, analytische cookies helpen ons het gebruik te begrijpen. U kunt via uw browserinstellingen cookies blokkeren of verwijderen. Meer info over ons cookiebeleid vindt u op onze website.
Voor analytische doeleinden maken wij gebruik van tools zoals Google Analytics. Deze gegevens zijn geanonimiseerd en geven ons inzicht in het surfgedrag op onze website. Marketingcookies worden enkel geplaatst mits expliciete toestemming via de cookie-banner.
Meer informatie over cookies vindt u op www.prevencio.be/cookies.
9. Klachten en contactgegevens
Voor vragen of klachten kunt u contact opnemen via:
- E-mail: office@prevencio.be
- Postadres: Antwerpsesteenweg 222, 2950 Kapellen, België
U heeft ook het recht om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit:
Drukpersstraat 35, 1000 Brussel – contact@apd-gba.be
10. Wijzigingen aan deze verklaring
Prevencio behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring aan te passen. De meest recente versie is steeds beschikbaar op onze website. Controleer deze verklaring regelmatig om op de hoogte te blijven van wijzigingen.